Cafer Sadık Abalıoğlu Eğitim ve Kültür Vakfı | Sayı : 65 (Ocak 2023)
14 desteği vermiştir. Millî Eğitim Ba - kanlığı’nın yaptığı açıklama ya göre 2.536 dershane dönüşüm için baş - vurmuş, 700 dershane kapatılmıştır. Kapatılan dershane öğretmen - leri Mili Eğitim Bakanlığı’nda gö - revlendirilmeye çalışılmış, 2007 yı - lında dershanelere tek ders verme uygulaması sağlanmıştır. Şu anda dershaneler tek ders uygulamasını sürdürmektedir. 2014-2019 arasın - da özel öğretim kurumlarının hızla artması; dershanelerin dönüşüm çabası, girişimci ve velilere verilen ekonomik destek sonucu olarak gözlenmektedir. 2019 Millî Eğitim Bakanlığı verilerine göre; Türkiye genelinde 12 bin 809 özel okul bu - lunmaktadır. Özel okulların resmi okullara oranı %2 den, %25 yük - selmiştir. 2002-2003 eğitim-öğretim yılında özel okullarda kayıtlı öğren - cilerin toplam öğrenci sayısına oranı %1 iken, son yıllarda %8,2 ulaşmış - tır. 24 Mart 2022 tarihi itibarıyla De - nizli İlçe Milli EğitimMüdürlükleri - nin istatistiklerine göre: Pamukkale; Kapanan özel der - shane sayısı:33, kapanan temel lise:10, açık olan özel kurs:28, özel okullar sayısı:13 Merkezefendi; Kapanan dersha - ne sayısı:23, kapanan temel lise sa - yısı:6, açık kurs sayısı:28, özel öğre - tim okulları; (anaokul:23, ilkokul:22, ortaokul:26, anadolu lisesi:24, fen lisesi:29, meslek lisesi:1) olarak be - lirtilmiştir. Özel Öğretim Kurumları Stan - dartlar yönergesine bakınca koşul - ların eğitim –öğretim için ne denli güzel düşünüldüğü görülecektir. Ancak bu dönüşüm sırasında özel öğretim kurumlarına laboratuvar, spor salonu ve bahçe konusunda to - leranslı davranılmış, özel okul sayı - sı plansız bir şekilde artmıştır. Özel öğretim okullarının nice - liksel artışının, eğitim –öğretimde niteliğe yansıtılması için çok güçlü bir denetim sistemine ihtiyaç var - dır. Henüz bu denetim sistemindeki aksaklıklar; otopark yakınlarındaki apartman katlarında özel öğretim kurumların gözlenmesine sebep ol - maktadır. En büyük kuşkum, denetimsiz - liğin sonucu olarak ‘’Tevhid-i Ted - risat Kanunu’’ amaç ve ilkeleriyle çelişen özel öğretim kurumlarının yaygınlaşmasıdır. Kökleşmiş özel öğretim kurum - larının niteliklerinin, devlet okulla - rının çıtasını yükselteceğine inan - cım tamdır. Özel ana okulları ve özel meslek liseleri bunun en güzel örneğidir. Devlet özel öğretimle kar - şı kaşıya kaldığı sınıf kalabalıklarını ve mekân sıkıntısını aşmaya çalışır - ken, yoksul aile çocuklarının örgün eğitim dışına itilmesine ve meslek liselerine yönlendirilmesine engel olmayı düşünmelidir. Eski SSK Binasında Bütünlemeye kalan öğrenciler için Fen gurubu öğretmeni Musta - fa Savran tarafından açılan bir kurs merkezi vardı. 1978 yılına kadar Denizli’de dershanecilik bu bakım - dan, yok sayılır. O yıllarda anımsa - dığım kadarıyla bütünlemeye kalıp üniversite sınavında başarılı olanlar Özel Öğretim Kurumları Standartlar yönergesine bakınca koşulların eğitim –öğretim için ne denli güzel düşünüldüğü görülecektir. Ancak bu dönüşüm sırasında özel öğretim kurumlarına laboratuvar, spor salonu ve bahçe konusunda toleranslı davranılmış, özel okul sayısı plansız bir şekilde artmıştır. Çankaya Dershanesi Öğretmenler Odası Sağdan sola; Hamdi Güner, Baki Oğlakcıoğlu, Barış Bozkurt, Hasbi Ho - rasan, Yasemin Gurbet, Orhan Özdemir, Hülya Erdem
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMzUy