Cafer Sadık Abalıoğlu Eğitim ve Kültür Vakfı | Sayı : 65 (Ocak 2023)
24 DERSHANEDEN ÖZEL OKULA Ü lkemizin eğitim sisteminde uzun yıllar boyunca, ders - hanecilik sektörünün sistem içindeki boşluktan ortaya çıkan kurumlar mı yoksa tamamlayıcı eğitim kurumları mı olduğu tartış - ması yaşanmıştır. Bazı veliler “Okul varken çocuğumu niye dershaneye göndereyim? Ne öğrenecekse okul - daki öğretmeninden öğrensin.” diye düşünürken bazıları ise “Sınavla bir üst eğitim kurumuna yerleşmek bir yarışsa benim çocuğum bu yarışta geride kalmasın” diye düşünüyor - du. Sonuçta her iki düşünceye sahip ebeveyn de “Elimden geleni yapma - lıyım.” diyerek çocuğunu dershane - ye gönderiyordu. Dershanelerin kapatılarak özel okullara dönüştürülmesine ilişkin yasal düzenleme, dershane yöneti - cilerini, öğretmenleri, velileri, öğ - rencileri ve özel okullar başta olmak üzere tüm eğitim çevrelerini etkile - miştir. Görüşlerine aşağıda yer verdiği - miz hayatlarını eğitime adamış de - ğerli eğitimciler okul, dershane, bir dönem için hem okul hem dershane olan temel liseyi, yaşadıkları tecrü - belerle harmanlayarak bizlere aktar - dılar. Bu dönemin öznesi olan genç - ler ise içinde bulundukları durumu kendi açılarından değerlendirdiler. Dergimize yaptıkları katkılar için hepsine ayrı ayrı teşekkürü borç biliriz. SEMA YI LMAZTÜRK
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMzUy