Cafer Sadık Abalıoğlu Eğitim ve Kültür Vakfı | Sayı : 65 (Ocak 2023)

27 recek öğrenci 2026 yılında öğretmen olarak atanabilmeli. Dört sene sonra ne kadar öğretmene ihtiyaç olacak ne kadar avukata, mühendise ihti - yaç olacak devlet bunu hesaplaya - bilir. Bu sene sınav sisteminde barajın kaldırılması başarılı öğrenci için bir şey değiştirmedi. Biraz zayıf olan öğrenci nasıl olsa açıkta kalmayaca - ğım diye düşünebilir. Bu durum on - ları daha da tembelliğe itebilir ama bu da açık öğretim fakülteleri ile vardı zaten. Bizim sınav sistemimiz - de en iyi olan en iyi okula gidiyor. Bu Anadolu lisesi, fen lisesi sınavla - rında da böyle. Bizi sıralama sınavı yapıyoruz baraj sınavı değil zaten. Barajı geçemeyen öğrenci sayısı şu kadar açıklamasını ortadan kaldır - mak için yapılmış bir uygulama bu. Çocuk 12 yıl eğitim öğretim alıyor, 3-4 soru yapsa barajı geçecek zaten, nasıl geçemez dedirtmemek için ba - raj kaldırıldı. Üniversiteler işsizlik istatistikle - rini düşüren yerler aslında. Öğren - ciler istatistiklerde işsiz olarak alın - mıyor. Ne kadar çok kişiyi 4-5 sene üniversitede tutarsanız işsiz sayısı az görünüyor. İşsizlik sorununu çözmek için meslek liselerinin itibarı artırılmalı. İyi elektrikçiler, kaynakçılar yetiş - meli. Kuaför, otobüs şoförü gibi her mesleğin meslek liselerinde bölüm - leri olmalı ve çocuklar özendirilme - li. Çocuk 18 yaşına geldikten sonra bir yere çıraklığa gidemez. En azın - dan ortaokul sonunda yeteneğine göre meslek liselerine yönlendiril - meli. 1. Sınıftan itibaren çocukların eğilimleri ne yönde rapor tutulmalı. İyi bir kuaför, iyi bir grafiker olarak mezun olmalı. 18 yaşından sonra öğrenemiyor bu işleri. Meslek li - seleri ve çıraklık modelinin tekrar ülkemizde ön plana çıkması lazım. Yurtdışında da model bu şekilde. İş - sizliği önlememenin yolunun da bu olduğunu düşünüyorum. Dershane kökenli bir okul oldu - ğumuzdan diğer okullara göre sına - va hazırlama konusunda daha iyi - yiz. Bizim kolejimizin eğitimi hem akademik hem sosyal becerilerle ilerliyor. Lise 1’de gelen bir çocuk bizim verdiğimiz programlara da uyuyorsa başarı mutlaka geliyor. Derece olayı azimle alakalı. 10. Sınıf sonunda meslek lisesinden geçen öğrencilerimiz oldu. Bu çocuklar - dan barajı geçmeleri bile beklenmez normal şartlarda. Ama bu öğren - cilerimiz azmettiler ve birkaç de - nemeden sonra hukuk fakültesine yerleştiler. “Hocam biz bu okula ge - lince sizlerin motivasyonu ile neler yapabileceğimizin farkına vardık.” dediler. Önemli olan öğrenciye do - kunmak. Okulumuz hakkında: 2002 yılında Denizli’de kurulan Sınav Dershanesi, 2005 yılından beri Ferhat Tosun kuruculuğunda Denizli’deki çalışmalarını sürdür - müştür, 2016 yılında okullaşma sürecine girmiştir. Eğitimin sadece ezber olmadığını bilerek sosyal ha - yatı eğitime yediren Sınav Eğitim Kurumları, 2020 yılında Denizli’nin en büyük kampüsünü kurarak öğ - rencilerini doğa ile iç içe yetiştirme - yi amaç edinmiştir. Kaliteli ve kapsamlı yayınları, seçkin eğitimcilerden oluşan nite - likli kadrosu, özgün bir sistematiğe ve planlamaya sahip yönetim anla - yışı, özveriyle ve yeniliklere açık bir anlayışla çalışan kurumlarıyla her yıl yüz binlerce gencimizi geleceğe hazırlamaktadır. Sınav Eğitim Kurumları, ana - okulundan itibaren geleceğin öz - güveni yüksek, ufku geniş, vizyon sahibi “Dünya Vatandaşı” seçkin bi - reyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Eğitim sektöründe yenilikle - rin ve “ilk”lerin öncüsü olan Sınav Okulları kuruluşundan bugüne te - mel değerler olan “Takip/sorumlu - luk, hakkaniyet/dürüstlük, empa - ti/ duygudaşlık” ilkelerine dayanan THE OKUL yaklaşımını esas almak - tadır. Saygı, sevgi, hoşgörü adalet, yardımseverlik, fedakârlık, farklı - lıklara saygılı olmak gibi toplumsal değerlerden oluşan “Değerler Eğiti - mi” konusuna büyük önem verilen Sınav Okullarında bu değerler, ger - çekleştirilen sosyal sorumluluk pro - jeleri ile daha da pekiştirilmektedir. Değerler Eğitimi kapsamın - da Sınav Okulları öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz tarafından farklı çalışmalara teşvik edilirler. Sınav Koleji Sosyal Sorumluluk Projele - rinin tümü öğrenci merkezli ola - rak gerçekleştirilmektedir. Her ay belirlenen bir değer üzerine yap - tıkları çalışmalarla öğretmenleri - nin rehberliğinde, projeleri ile ilgili kapsamlı bir sunum gerçekleştiren öğrencilerimiz, oluşturdukları faa - liyet planına göre hareket ederler. Başlatılan projelerde, projeye katı - lımın sağlanması konusunda çeşitli iletişim kanallarını kullanan öğren - ciler, sosyal medya araçları, kiosk - lar, afiş ve broşür gibi çalışmalarla projelerinin duyurularını yaparlar. Yardım çalışmaları, afişlerin hazır - lanması, duyurulması, yardımların yerlerine ulaştırılmasına kadar tüm süreçler Sınav Koleji öğrencilerimiz tarafından yürütülür. Projelerinin tüm süreçlerinde aktif olarak yer alan öğrencilerimiz gönüllülük esa - sıyla katıldıkları çalışmaları severek ve isteyerek yapmaktadırlar. Değerler Eğitimi kapsamında Sınav Okulları öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz tarafından farklı çalışmalara teşvik edilirler. Sınav Koleji Sosyal Sorumluluk Projelerinin tümü öğrenci merkezli olarak gerçekleştirilmektedir. Üniversiteler işsizlik istatistiklerini düşüren yerler aslında. Öğrenciler istatistiklerde işsiz olarak alınmıyor. Ne kadar çok kişiyi 4-5 sene üniversitede tutarsanız işsiz sayısı az görünüyor.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMzUy