Cafer Sadık Abalıoğlu Eğitim ve Kültür Vakfı | Sayı : 65 (Ocak 2023)

33 Final Eğitim Kurumlarının temeli 1980 yılında atıldı. Dershane olarak açılan kurumumuz 1986 yılında ül - kemizin en popüler dergisi olan Final Dergisi’ni çıkarmaya başladı. 1990 yı - lında Final Yayınları’nı, 1992’de Hedef ve FDD Yayınları’nı çıkardı. Aynı yıl Final Dergisi Dershanelerinin ülke ge - neline yayılma serüveni başladı. Denizli’de de 1997 yılında Çı - nar’da faaliyete geçen Final Dergisi Dershanesi, dershanelerin kapatılma - sı sürecinde Final Temel Lisesi olarak faaliyetini sürdürdü. Aynı zamanda Sümer Mahallesi’nde Final Kampüs Okulu, ardındanÇaybaşıMahallesi’n - de Final Özel Öğretim Kursu, daha sonra da Akkonak Mahallesi’nde Fi - nal Akademi Okulları (Ortaokul-Lise) kurularak faaliyet alanını genişletti. Bu kurumlar halen Eğitim-Öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Bütün bunlara ek olarak Selçukbey Mahalle - si’nde bu yıl hizmete giren Final VİP Özel Öğretim Kursu ile daha da güç - lenen kurumumuz önümüzdeki yıl - larda Denizli’mizin diğer mahalleleri ile ilçelerinde şubelere açarak gücünü dada da arttırmayı planlamaktadır. Denizli’de kurulduğu 1997 yı - lından bu yana 50.000’in üzerinde öğrenci okutarak ilimize büyük oranda katma değer sağladık. Yetiş - tirdiğimiz öğrencilerden yüzlercesi Türkiye derecesi elde ederek göğ - sümüzü kabarttılar. Bundan sonraki hedefimiz ise eğitim konusunda ilk günkü heyecanla yılmadan çalışa - rak Denizli’mize yaraşır başarılara imza atmaktır. Bu amacımıza ulaş - ma konusunda Denizlili hemşeri - lerimizin bize duydukları güvene layık olacağımızdan şüpheniz ol - masın. SADİ ÖZTEKİN FİNAL EĞİTİM KURUMLARI BUKET UZAL PAÜ YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİSİ Başkalarının hayatından ders alın, insan bütün hataları kendi yapacak ka- dar uzun yaşamıyor. -Elenor Roosevelt “ DERS”HANE Sevgili Dershane, Görüşmeyeli nasılsın? Kay - gılanma, bu sefer sana kayıt için gelmiyorum. Seninle yaşadığım deneyimlerimden bahsedeceğim. Sen, her ne kadar Türk Dil Kurumu (TDK) sözlüğünde derslik ve okul dışında para ile ders veren özel ku - ruluş olarak bilinsen de ben senin farklı yönlerinden bahsedeceğim. Neden kendimi sana zorunlu his - settiğimden, seninle olabilmek için yaşadığım maddi zorluklardan ve en önemlisi ilk iki madde ile ilişkili olan psikolojik problemlerimden. Öncelikle hatırlarsan sosyal etki ile seninle tanıştım. Toplumun ço - ğunluğu gibi akranlarım, akranlar içinde yakın dostlarım ve ailem başarım için seninle olmamın kaçı - nılmaz olduğu düşüncesini empoze ediyorlardı. Çünkü sınav kaçınıl - maz ise sen olmalıydın. Bu neden - le erken yaşlarda -ilkokul beşinci sınıfta- tanıdım seni. Çelişkili ve çatışmalı bu süreç girdap gibiydi. Almıştı beni içine ortaokul son sı - nıf, lise son sınıf derken üniversite son sınıfta hep seninle idim. Ben seninle başaramayacağımı düşün - sem de “konforlu, destek olan vb.” sözde sıfatların sana bir şekilde yaklaştırıyordu. Belki de öyleydin: bana özel çalışma planların vardı, eksiklerimi gösteriyordun, telafi günlerimiz oluyordu, etütlerin ile destek oluyordun ve beni motive edip rekabet ortamına sokuyordun. Ama üniversiteyi bitirmiş olmama rağmen bitmiyordun. Diplomam yetmiyor sınava girmem ve seninle birlikteliğimin devam etmesi gere - kiyordu. Sınav ve sen bir bumerang gibiydiniz atıyordum ama bir şekil - de bana dönüyordunuz. Bu nedenle anlatmam gerekir seni sana zorunlu kalanlara. Seni pek çok boyutunla ele ala - bilirim. Akademik değil ama sınav başarımıza katkın var ancak bir o kadar da psikoloji ve sosyo-psikolo - jik zararların var. Çünkü sen sadece sınav kazandırmayı amaç edinmiş bir kurumun çok ötesindesin hatta sınav sistemine uyum sağlama zo - runluluğu olup olmadığı tartışmalı olan okulun birçok rolünü çaldın. Öncelikle kaçınılmaz olan sınava ilişkin bilgi, beceri ve değeri kazan - dırıyorsun. Zaman yönetimi bece - risi kazandırdın ve böylece zaman - dan tasarruf etmemi sağladın. Uzun yıllar verilen bilgileri kısa sürede belleğe yüklüyorsun. Ama bazen kendimi özel ve değerli hissettirir - ken bazen de yetersiz ve değersiz hissetmeme neden oluyorsun. Ki o zamanlar bireysel rehberliğe ihtiyaç oluyor ve sen onu da sağlıyorsun. Senin bu etkilerin yetmezmiş gibi Seni pek çok boyutunla ele alabilirim. Akademik değil ama sınav başarımıza katkın var ancak bir o kadar da psikoloji ve sosyo- psikolojik zararların var. Yetiştirdiğimiz öğrencilerden yüzlercesi Türkiye derecesi elde ederek göğsümüzü kabarttılar. Bundan sonraki hedefimiz ise eğitim konusunda ilk günkü heyecanla yılmadan çalışarak Denizli’mize yaraşır başarılara imza atmaktır.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMzUy