Cafer Sadık Abalıoğlu Eğitim ve Kültür Vakfı | Sayı : 65 (Ocak 2023)

35 KADER DEMİRKAN ÖĞRENCİ Daha düzenli çalışma sağlaması ve her hafta deneme olması düzen sağlıyor. Az kişi gelmesi benim için daha rahat oluyor ve daha fazla soru sorabiliyorum. AYŞE ALANUR UĞUR ÖĞRENCİ Her hafta deneme sınavı olmamız çok güzel. Çalışma salonunda iyi vakit geçirip güzelce çalışabiliyo - rum. Okuldan farklı olarak daha az sayıda olmamız hocaların daha iyi ilgilenmesini sağlıyor. CEYDA DEMİRCAN ÖĞRENCİ Dershanenin bana kattığı şeyler - den birisi önceden zaman sıkıntısını daha çok yaşıyordum. Denemelerle ve bireysel çalışma programımla bu sorunu büyük oranda aştım. Ayrı - ca denemeler sayesinde daha çok soru çeşidi görüyorum. Etütlerde anlayamadığım soruları hocalara sorabiliyorum. Rehberlik öğretmen - lerimiz sayesinde de stres ve heye - canım azalıyor. BAHADIR ALİKOÇ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 6. SINIF ÖĞRENCİSİ Dershanelerin okullaşma sü - recini tam 12.sınıfta yaşamış biri olarak bu hareketin sadece isim de - ğişikliği olduğunu söyleyebilirim. Dershanelerin zihniyetinde hiçbir değişiklik olmamış, gerçek okul olma süreci içerisine girememişler - dir. Okul kelimesinin etimolojisine baktığımızda Fransızca ecole’den türemiştir (ecole:(eğitim, mimarlık) bir bilim ve sanat kolunda ayrı ni - telik ve özellikleri bulunan yöntem veya akım). Dershanelerde hiçbir yöntem veya kendilerince benim - sedikleri bir akım yoktur. Okul - laşma sürecinde bu yöntem veya aklı kazanamamışlardır. Eskiden olduğu gibi öğrencinin netlerini artırma düşüncesi ile konunun ana özünü kavratmadan soruyu nasıl çözeceğini göstererek balık tutma - yı öğretmeyip öğrencilere sürekli pişmiş balık vermiştir. Ne yazık ki bu süreç devlet okullarını da ismen değil zihniyet olarak dershaneleş - tirmiştir. Daha önceden kendilerine ek olarak görülen dershaneler, artık okul sonrası gidilen bir yer değil bi - lakis okula tercih edilebilen bir yer olması okulların dershaneleşmesi - ne katkı sağlamıştır. Okulda uzadı uzadıya anlatılan konular yerini soru çözümüne net kazandırmaya bırakmıştır. Okulların bu değişimi bir anda olmamıştır. Devam ede - gelen süreç bu sayede hızlanmış ve sonlanmıştır. Kendi tecrübelerimi aktaracak olursam okul derslerini yetersiz gördüğümden dershane - ler okullaşmadan önce dershaneye gidiyordum. 11.sınıfta okulda okul derslerini iyi dinleyip, günü günü - ne tekrar etmeye başlayınca der - shaneye gittiğim vakitlerin kayıp olduğunu düşündüm ve 11.sınıf başından eğer dershaneler okulla - şırsa dershanenin okuluna devam etmeyeceğimi söyledim. Benim okulda aldığım verimi bir başkası yeni okul-eski dershanede alabilir buna kesinlikle karşı değilim, ama bu dershanelerin okullaşamadığı gerçeğini değiştirmez. Sadece ders - haneleri suçladığım düşünülmesin, eğitim yeri ve ayrıca ekonomik bir yer olan dershaneler kendini buna evirmek zorunda ki çark dönebil - sin. Devlet, uygulanan politikalar, toplum, öğrenciler, öğretmenler hep birlikte üniversite sıralaması ve net - leri, alınan gerçek eğitime, gerçek öğrenmeye tercih ettik. Ne yazık ki üniversiteler de artık dershane - leşmekte, felsefe yeri olmaktan çık - makta ve eğitimin kalitesi düşmek - tedir. Umarım tez zamanda herkes kendi üstüne düşeni yapar ve oku - muş ama eğitimsiz, öğrenmeden yetişen bireyler yerine gerçekten konuyu özümsemiş bir şekilde öğ - renen nesiller gelir. BÜŞRANUR SİNECEN EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 6. SINIF ÖĞRENCİSİ Türkiye’de öğrencilerin yüksek bir sosyal statü, iyi bir iş ve meslek sahibi olma istekleri maalesef üç sa - atlik bir sınava ve optik kâğıda kod - ladıkları kutucuklara bağlıdır. Eği - tim ve öğretimin sınavlara dayalı olarak yapılması eğitim sisteminde kıyasıya bir rekabet yaratmaktadır. Bu kıyasıya rekabette büyük önem taşıyan dershaneler seneler boyun - ca öğrencilere girecekleri sınavlara yönelik destek sağlamışlardır. Bu nedenle, Türkiye’de dershaneler bu rekabetçi sistemden yani okullarda verilen eğitimin yetersiz oluşu ve sınava dayalı eğitim sisteminin ih - tiyaçlarını karşılamıyor olmasından doğan kurumlardır. Sınava yönelik eğitim veren dershanelerin kapa - tılıp özel okullara dönüştürülmesi başlamıştır. Ne yazık ki Türkiye’de dershanelere ulaşabilecek öğrenci sayısı kısıtlıydı. Çünkü dershane ücretleri pek çok aile için ağır bir ekonomik yük oluşturuyordu ve bu yükün altına giremeyen ailele - rin çocukları da otomatik olarak dezavantajlı duruma düşüyorlardı. Bu sorunlar ve tartışmalar devam Ne yazık ki Türkiye’de dershanelere ulaşabilecek öğrenci sayısı kısıtlıydı. Çünkü dershane ücretleri pek çok aile için ağır bir ekonomik yük oluşturuyordu Okulda uzadı uzadıya anlatılan konular yerini soru çözümüne net kazandırmaya bırakmıştır. Okulların bu değişimi bir anda olmamıştır. Devam edegelen süreç bu sayede hızlanmış ve sonlanmıştır. Başarıyı sınavlarda alınan puanlara odaklamayan, eğitimin matematik ya da fizik sorusu çözmekten ibaret olmadığı, öğrencilerin yeteneklerinin ve ilgi alanlarının baz alındığı toplu sınavlar yerine öz değerlendirme sınavları yapılan bir eğitim sistemi, öğrenciler için daha adil ve fırsat eşitliğinin olduğu bir eğitim modeli olabilir.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMzUy