Cafer Sadık Abalıoğlu Eğitim ve Kültür Vakfı | Sayı : 65 (Ocak 2023)
37 istediğimiz dersi seçebilmek hem ilgi alanlarımız için daha iyi olurdu hem de sevmediğimiz, yeteneğimi - zin olmadığı bir dersle uğraşmak zorunda kalmazdık. Ayrıca birçok kişi işi üniversitede “Ben hangi bö - lümü isterim?” sorusu yerine “Han - gi bölümü seçersem işsiz kalmam?” sorusunu soruyor kendine. Benim ideal eğitim sistemimde bu sorun - ların da yer değiştirmesi lazım. Diğer bir dileğim ise bence üniver - site sınavında lise notları daha çok rol oynamalı sadece birkaç saatlik bir sınavın bu kadar etki etmesinin haksızlık olduğunu düşünüyorum. Başka bir konu olarak dil ders - lerinin eksik olduğunu düşünüyo - rum. Şu an okullarda daha çok dil dersi verilmeye çalışılıyor ancak hala yetersiz. Eğer düzgün bir dil öğrenmek istiyorsak maalesef bu sadece özel okullarda mevcut. Ders programlarında dil dersi sayısı art - tırılmalı ve çocukları dil öğrenmeye teşvik edilmeli. Son olarak her çocuğun hayali olan daha az sınav ve daha az ödev. Şu an lisede okuyorum ve benim sınavına girdiğim yaklaşık on ders var ve her dersten dönemde iki sı - nav oluyorum, bu da yılda 40 sınav yapıyor. Öğrendiklerimizi pekiştir - mek açısından böylesinin daha uy - gun olduğunu düşünüyorum ancak aynı zamanda çok da yorucu. Bence bunun için genel dönem sonu tüm derslerin olduğu bir sınav yapıla - bilir ya da sınav sayısı her ders için bire indirilebilir. Tabii ki eğer istedi - ğimiz dersleri seçseydik bu kadar sınava girmemize de gerek kalmaz - dı. Bunlar benim eğitimim sistemi - miz hakkında ve hayalimdeki eği - tim sistemi nasıl olurdu hakkındaki görüşlerimdi. Okuduğunuz için te - şekkürler. SEYMEN BAŞKASAP 9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ 1. SINIF ÖĞRENCİSİ 1. Dershaneler Gerekli mi? Günümüzde sınav öğrencileri okullarında yeterli eğitimi alama - dıklarını düşündükleri için ders - hanelere yönelme eğilimindedirler. Dershanelerin bu denli popülerleş - mesinden sonra öğrencilerin ve ve - lilerin kafasında “dershane sınavı kazanmak için gerekli mi?” sorusu oluşuyor. Bu sorunun cevabını bize sadece öğrencinin kendisi verebi - lir. Eğer ki öğrenci nasıl çalışması gerektiğini bilen, sorumluluklarını yerine getiren, disiplinli bir bireyse dijital medyadaki kaliteli öğretmen - leri takip ederek, planlı çalışarak is - tediği bölümü kazanabilir. Disiplin ve süreklilik konusunda sıkıntısı varsa dershaneyi tercih etmesi ken - disi için daha sağlıklı bir karar olurç 2. Günümüz Eğitim Sistemi Günümüzdeki eğitim sistemi ne yazık ki çağdaşlıktan uzaklaştığı ve analitik düşünmeyi bir kenara bırakıp sadece ezberci bir tutumla konuya yaklaşmamızı istediği için öğrenciyi geliştirmeyen bir sistem haline gelmiştir. 3. Hayalimdeki Eğitim Sistemi Gelecekte görmek istediğim eğitim sistemi ülkemizde 1940-1954 tarihlerinde değerli eğitimcimiz Hasan Âli Yücel önderliğinde ku - rulan köy enstitülerinin günümüze uyarlandığı bir sistemdir. Geçmişte köy enstitülerinde analitik düşün - me, felsefi tartışma, nitelikli eğiti - min yanı sıra tarım, hayvancılık ve sanata da yer veriliyordu. Böylelik - le bu okullardan mezun olanlar “aydın insan” olarak görülü - yordu ve bu aydınlarımız da gittikleri yerlerdeki insanlara eğitim ve - riyorlardı. Bu saye - de genç, yaşlı ayırt etmeksizin bütün milletin eğitim - lenmesi ve ge - liştirilmesi sağ - lanıyordu. ZÜHRA DURMUŞ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 3. SINIF ÖĞRENCİSİ Eğitim yüzyıllar boyunca bir milletin en önemli ihtiyaçlarından biri olmuştur. Aslında bireyin doğ - duğu anda aile içinde olmak üzere başlayan eğitim hayatı insanların olaylar karşısında verdiği tepkilere, kültürel özelliklerine kadar çoğu şeyi kapsar ve etkiler. Kişi belirli bir yaşa geldikten sonra ise daha çok bilimsel odaklı örgün eğitim ola - rak okullarda devam etmektedir. Örgün eğitimin ülkemizde farklı düzeyde bölümleri ve bu bölümler arasında geçiş sınavları bulunmak - tadır. Özellikle ortaokul- lise, lise-ü - niversite örgün eğitim bölümleri geçişlerinde bireylerin çoğu sınav başarılarını arttırmak amacıyla özel kurs ve dershanelere başvurmakta - dır. Ancak ülkemizde son yıllarda dershanelerin özel okullaşması söz konusudur. Öncesinde sadece sınav odaklı öğrencileri hazırlayan bu kurumların isimlerinin değişmesi maalesef asıl mantıklarının değiş - mesini sağlayamamıştır. Öğrenci - ler bilim odaklı değil sadece örgün eğitimde sonraki bölümde daha iyi bir yere gidebilmesi amacıyla sınav odaklı sisteme kurban gitmektedir - ler. Kişiler bu sistemde istedikleri bölüme ulaşsalar bile kafalarından sınav mantıklı öğrenmeyi atama - dıkları için zorluklarla karşı karşı - ya kalmakta ve kendilerini bilimsel açıdan tam olarak geliştirememek - tedir. Eğer ki öğrenci nasıl çalışması gerektiğini bilen, sorumluluklarını yerine getiren, disiplinli bir bireyse dijital medyadaki kaliteli öğretmenleri takip ederek, planlı çalışarak istediği bölümü kazanabilir.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTIzMzUy