Background Image
Previous Page  39 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 39 / 44 Next Page
Page Background

Hocamızın mütevazılığı ve yapıcı du-

ruşu takdire şayandı doğrusu. Peki biraz

da tarihçeden bahsedelim hocam. Malu-

munuz elinizde tutmuş olduğunuz dergi

tarihsel bir nitelik taşıyor. Belirtmek is-

terim ki, dergimiz Denizli tarihi hakkında

çıkartılan tek dergi. Bize Denizli’de tiyat-

ro hayatı nasıl başlamış anlatır mısınz?

“Benim bildiğim 70’li yılların ortasında

tiyatro yapan birkaç dernek var ama çok

düzenli bir şekilde perde açıp kapadıkları

söylenemez. Sonra 1984 yılında festival-

le birlikte başlıyor her şey. 1993’de de

Şehir Tiyatrosu kuruluyor”.

Hocam şimdi de gelelim sizin yönet-

menliğinizdeki şehir tiyatrosunun tari-

hine. Denizli halkıyla hangi oyunları bu-

luşturduğunuzu okuyucularımıza anlatır

mısınız?

“Ben 2011 yılından bu yana Genel Sa-

nat Yönetmenliği yapıyorum. Sahneledi-

ğim ilk oyun, Boğaziçi Gösteri Sanatları

Topluluğunun “Tiyatro Yeniden” adlı oyu-

nuydu. Bir sonraki sezon “Antigone”, “Dü-

ğün Ya da Davul” seyirciyle buluştu. Aynı

sezon ilk çocuk oyunumuzu da çıkardık,

“Anhelmus ve Define Adası”. 2013 sezo-

nunda önce bir Shakespeare uyarlaması

olan “Hamlet”i sahneledik. Ardından da

kendi oyunumuzu kaleme aldık. "3 taş

"adlı

oyunu sahneledik. Kurtuluş Savaşı

süreci ve Çanakkale Savaşına Denizli

açısından bakmaya çalıştık. O dönemde

Denizli’de neler olmuş, buradan cepheye

kimler gitmiş, kalanlar neler yapmış…

Bombacı Kadir Çavuşlar, Fahri Akçako-

calar, Müftü Ahmet Hulusi Efendiler…

Açıkçası oyun çok ama çok büyük bir

başarı kazandı. Neredeyse hiçbir oyun-

da boş bir koltuğumuz kalmadı, binlerce

kişi izledi. Bu röportaj ne zaman yayın-

lanacak bilmiyorum ama 24. oyunumu-

zu oynayacağız ve insanlar halen oyu-

nun görmek istiyor, halen talep var”.

Hocam bu sene de, yeni oyun ve oyun-

cularınızla Denizli halkıyla buluşacağını-

zı biliyorum. Söyleyebilirim ki üç oyun

içinde büyük emek harcanıyor. Bize bi-

“Bu soruyla ne

zaman karşılaşsam

başka bir soruyla

karşılık veriyorum.

“Neden Olmasın?”

Ya da “Sizin

yaşamınızda neden

tiyatro yok?”

37