Background Image
Previous Page  18 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 44 Next Page
Page Background

De- Ti oyuncusu Serdar Bordanacı

De- Ti oyuncusu Murat Ergür

Yollar Yolcular adlı oyundan

Mustafa İkizoğlu - Murat Ergür

Gürsoy, Zafer Oruç, Dostlar Tiyatrosu’nda

yirmi iki yıl oyuncu ve yardımcı yönetmen

olarak çalışan, 90’ların kült dizisi olan

“Bizimkiler”’de, Umur Bugay’in asistanlı-

ğını, aynı dizide oyunculuk yapan, “Büyük

Umutlar” dizisinin de senarist ekibinde yer

alan Serdar Bordanacı, 1993 tarihinde viz-

yona girmiş olan “Bir Düğün Masalı” isimli

sinema filminde karşımıza çıkan Derya

Herek, “Anayurt Oteli” filminde oynayan

Tahsin Önal ve Tamer Şarkaya bu isimler-

den yalnızca bazılarıdır. De-Ti dönemin-

de Denizli, aynı zamanda tiyatro sahne

sanatları bölümlerine çok sayıda öğrenci

yerleştiren örnek bir kent konumuna gel-

miştir. Örneğin Tekin Temel ve bu yazının

yazıldığı dönemde “Tiyatro Alkış” “Pijamalı

Adamlar” oyununda karşımıza çıkan İzmir

Devlet Tiyatrosu’nda ve Sadri Alışık Tiyat-

rosu’nda görev yapmış, pek çok dizide ve

sinema filminde rol almış olan Murat ER-

GÜR, De-Ti ile tiyatro sahnesine merhaba

der. 1987 yılında, ondört yaşındayken De-

nizli Belediyesi’nin açmış olduğu konserva-

tuar sınavında, dönemin ünlü hocası olan

Mahir Canova tarafından seçilerek tiyatro

bölümünü kazanan, Dinçer Sümer ve Şener

Kökkaya’dan dersler alan Murat Ergür; lise-

ye devam etmek adına iki ay sonra iste-

meyerek de olsa konservatuarı bırakacaktı.

Çocuk kalbinde yaşadığı hayal kırıklığına

dayanamayan babası; oğlunu, arkadaşı Sa-

dık Aslankara’ya emanet edecekti.

De-Ti faal olduğu yıllarda, Sadık Aslan-

kara’nın yazıp yönettiği, “Çat’la Pat”, “Ke-

loğlan Devlere Karşı”, “Sevgili Eşeğim”,

“Hırgür’le Kemgöz”, “Yoklar Dağındaki Nar”,

“Dünya Bir Güvercin” adlı çocuk oyunları ile

“Mantar Apartmanı”, “Yollar Yolcular”, “Du-

varların Ötesi” (Turgut Özakman), “Bozuk

Düzen” (Güner Sümer), Çehov öykülerin-

den Neil Simon’un yazdığı “Sevgili Doktor”

oyunlarını sahneler. Tiyatro bünyesinde

usta çırak ilişkisinin belki de en büyük kanı-

tı; Sadık Aslankara’nın; Haldun Marlalı’nın

yazmış olduğu “Leylek Sultan” oyununun

yönetimi “bu oyunu sen yönet” diyerek Ser-

dar Bordanacı’ya bırakması tabiri caizse el

vermesidir.

1987 yılına gelindiğinde; De-Ti’nin kuru-

luşunun beşinci yıl etkinlikleri çerçevesinde,

Cumhuriyet Gazetesi İstanbul temsilcisi

Reha Öz’ün “Dünya Bir Güvercin” isimli öy-

küsünü müzikli, danslı, interaktif bir çocuk

oyununa uyarlayan Sadık Aslankara ve öğ-

rencilerinden bahsederken gazeteci Zey-

nep Oral;Denizli’deki tiyatro çalışmalarını

Milliyet Sanat Dergisi sütunlarına “Deniz-

li’de koca yürekli ak güvercinler var” cümle-

leri ile taşıyacaktır.

Gelgelelim bu kocaman yürekli insanların

hali hazırda bir tiyatro sahneleri bulunma-

maktadır. Bugün basit bir sorun gibi görü-

nün sahne yoksunluğu o dönemde oldukça

zaruridir. Çünkü en azından sahneleri de

bulunan 1980 öncesi Denizli sinemaları,

-Cem, İnci, Venüs, Ferah, Rüyam ve Yeni Si-

nema- deprem, yol geçecek, yangın, eko-

nomik ömrünü doldurduğu gerekçeleri ya

da sırf rant uğruna yıkılmıştır. Yani 1970’li

yılların sonuna doğru Denizli’de yalnızca

Belediye Sineması kalmıştır. De-Ti prova-

larını, dönemin inşaat mühendisi Mehmet

Acar’ın “çocuklar istiyorsanız burada ça-

lışın” dediği inşaat ofisinin yan tarafında

bulunan inşaat malzemelerini koyduğu bir

depoda alır. Çimento torbaları ve kürekler

arasında adeta oyun inşa edilir. Oyunun

sahneleneceği “Belediye Sineması’nın gös-

teri için ücret alması nedeniyle ancak ge-

nel prova, oyundan üç gün önce yapılır.

Yaşanılan teknik sıkıntılar da işin çabası-

dır. 1980’li yıllarda oyun afişleri “Serigrafik

baskı ile hazırlanmaktadır. Matbaacı ücret

almadan baskı yapmayı kabul eder, ancak

hiç olmazsa baskı için gerekli ipeğin temi-

nini ister. İpek, Denizli’de bulunmamakta-

dır. Serdar Bordanacı o günleri hatırlarken;

“Yoklar Dağındaki Nar” oyunu için sabah 5

otobüsü ile gittim, akşamüstü döndüm ve

genel provaya girdim. Dekor, kostüm der-

ken eve beş gün uğramamışım prömiyer-

16