Hocamızın mütevazılığı ve yapıcı du-
ruşu takdire şayandı doğrusu. Peki biraz
da tarihçeden bahsedelim hocam. Malu-
munuz elinizde tutmuş olduğunuz dergi
tarihsel bir nitelik taşıyor. Belirtmek is-
terim ki, dergimiz Denizli tarihi hakkında
çıkartılan tek dergi. Bize Denizli’de tiyat-
ro hayatı nasıl başlamış anlatır mısınz?
“Benim bildiğim 70’li yılların ortasında
tiyatro yapan birkaç dernek var ama çok
düzenli bir şekilde perde açıp kapadıkları
söylenemez. Sonra 1984 yılında festival-
le birlikte başlıyor her şey. 1993’de de
Şehir Tiyatrosu kuruluyor”.
Hocam şimdi de gelelim sizin yönet-
menliğinizdeki şehir tiyatrosunun tari-
hine. Denizli halkıyla hangi oyunları bu-
luşturduğunuzu okuyucularımıza anlatır
mısınız?
“Ben 2011 yılından bu yana Genel Sa-
nat Yönetmenliği yapıyorum. Sahneledi-
ğim ilk oyun, Boğaziçi Gösteri Sanatları
Topluluğunun “Tiyatro Yeniden” adlı oyu-
nuydu. Bir sonraki sezon “Antigone”, “Dü-
ğün Ya da Davul” seyirciyle buluştu. Aynı
sezon ilk çocuk oyunumuzu da çıkardık,
“Anhelmus ve Define Adası”. 2013 sezo-
nunda önce bir Shakespeare uyarlaması
olan “Hamlet”i sahneledik. Ardından da
kendi oyunumuzu kaleme aldık. "3 taş
"adlı
oyunu sahneledik. Kurtuluş Savaşı
süreci ve Çanakkale Savaşına Denizli
açısından bakmaya çalıştık. O dönemde
Denizli’de neler olmuş, buradan cepheye
kimler gitmiş, kalanlar neler yapmış…
Bombacı Kadir Çavuşlar, Fahri Akçako-
calar, Müftü Ahmet Hulusi Efendiler…
Açıkçası oyun çok ama çok büyük bir
başarı kazandı. Neredeyse hiçbir oyun-
da boş bir koltuğumuz kalmadı, binlerce
kişi izledi. Bu röportaj ne zaman yayın-
lanacak bilmiyorum ama 24. oyunumu-
zu oynayacağız ve insanlar halen oyu-
nun görmek istiyor, halen talep var”.
Hocam bu sene de, yeni oyun ve oyun-
cularınızla Denizli halkıyla buluşacağını-
zı biliyorum. Söyleyebilirim ki üç oyun
içinde büyük emek harcanıyor. Bize bi-
“Bu soruyla ne
zaman karşılaşsam
başka bir soruyla
karşılık veriyorum.
“Neden Olmasın?”
Ya da “Sizin
yaşamınızda neden
tiyatro yok?”
37