Denizli’ye ve tiyatroya katkıları neler-
dir?
“Festival dönemi her şeyden önce
çok ama çok keyifli bir zaman dilimi.
Benim en çok hazzını duyduğum kıs-
mıysa şehir dışından gelen misafirle-
rimizle geçirdiğim vakit oluyor mesela.
Farklı şehirlerden, kültürlerden hatta
farklı ülkelerden gelen insanlarla ti-
yatro üzerine konuşmak, onlarla fikir
alışverişinde bulunmak çok keyifli ve
çok da faydalı oluyor. Aynı faydayı hem
gelen misafirlerimizin hem de burada
bizimle tiyatro yapan kendi kursiyer-
lerimizin de gördüğüne eminim. Biz
Denizli Büyükşehir Belediyesi Şehir
Tiyatrosu olarak eğitime çok önem
veriyoruz. Kursiyerlerimiz temel oyun-
culuktan, dünya tiyatro tarihine, sahne
tasarımından reji bilgisine kadar birçok
alanda eğitim veriyoruz. Üstelik de bu
eğitimi profesyonellerden alıyorlar. Yıl
boyunca aldıkları bu eğitimin yansıma-
larını, faydasını da festival zamanında
daha iyi anlıyor kursiyerlerimiz. Tiyatro
üzerine yetkin cümleler kurabildikleri
sohbetleri faydası tartışılmaz”
Sinan Hocam, bizlere vakit ayırdığı-
nız için çok teşekkür ediyoruz. Son ola-
rak sizden gelecekteki hayallerinizi ve
hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
“Kendim için değil de yaşadığım şe-
hir için dileklerim, temennilerim var.
Her şeyden önce kadrolu, destekli, büt-
çeli, ödenekli bir şehir tiyatrosu diliyo-
rum bu şehir için. Bize, 30 yıldır ulusla-
rarası bir festival düzenleyen Denizli’ye
bunun çok yakışacağını düşünüyorum.
Kentsel yaşam kalitemizin yükselme-
sinde de, daha aydın yarınlarda yaşa-
yan bir neslin yetişmesinde de böyle bir
girişimin çok yerinde olacağını düşünü-
yorum. Devlet tiyatrosu bile Denizli’ye
yeterince geç gelmişken bu konuda çok
fazla zaman kaybetmeden adımlar atıl-
masını temenni ediyorum. İnsanların iyi
örnekler izledikçe daha da iyisini talep
edeceklerini umuyorum”.
“Ben tiyatroda amatör ya da profesyonel ayrımına çok
inanan birisi değilim. Bana göre alaylı ya da okullu diye
de bir ayrım da yok ayrımlar sadece insanın kafasında var.
İşini iyi yapan ve yapamayan vardır.
39