23 Ocak 1945’de Denizli’de doğan ve
halkımızın “Koca Mektep” adını verdiği De-
nizli Lisesi’nde birlikte okuduğumuz bu de-
ğerli arkadaşım, ne yazık ki, 8 Ekim 2015
günü geçirdiği bir kalp krizi sonucu aramız-
dan ayrıldı. Mesleği avukatlık olan merhum
Mehmet Korkutalp ile Lise ve Üniversite
yıllarından sonra tekrar Denizli’de bir araya
gelmiş ve Cafer Sadık Abalıoğlu Vakfı’nın
değerli katkılarıyla çıkarmakta olduğumuz
“Geçmişten Günümüze: Denizli” dergisinin
yazı kurulunda ortak çalışma imkânına ka-
vuşmuş idik.
Son derece sıcakkanlı olan, çabuk ko-
nuşmayı ve kısa yoldan, kestirmeden iş bi-
tirmeyi seven bu arkadaşımız için devamlı
hareketlilik ve tezcanlılık; mizacının, hayat,
olaylar ve insanlar karşısında takındığı
tavrın önemli bir yanını oluşturuyordu. He-
pimizin doğup büyüdüğü Denizli’ye hayran
ve hatta söz yerinde ise, bu güzel beldenin
aşığı idi. Derginin yazı kurulu toplantıların-
da,“Şehrimiz için ne yapabiliriz, onu nasıl
daha etraflıca tanıtır ve gelecek çocukları-
mıza en iyi şekilde nasıl bırakabiliriz?” soru-
ları her gündeme geldiğinde heyecanlanır,
kendince yapılması gerekenleri, bu yoldaki
hedeflerini, isteklerini arka arkaya dile ge-
tirirdi.
Denizli’nin sosyal ve kültürel tarihinin or-
taya çıkarılması için eserler, kişiler ve olay-
lar bazında hiçbir şeyin gözardı edilmemesi
gerektiği konusunda o da diğer arkadaşla-
rımız gibi aynı duygu ve düşünceleri pay-
laşır, bu konuda kendi üzerine düşen her
ne ise, onu yapmaya hazır olduğunu dile
getirirdi. Bu amaç doğrultusunda işi, mes-
leği, konumu ne olursa olsun Denizli’de iz
bırakmış herkesin yaptıklarıyla dergide yer
alması gerektiği inancını hepimizle birlikte
aynen benimsemişti.
Nitekim bu konuda dergimiz için kaleme
aldığı iki ayrı yazısı, Denizli’nin geçmişteki
sosyal hayatı ve halk kesimiyle doğrudan
ilgisi bakımından dikkat çekici örnekler
olarak değerlendirilmek durumundadır.
Bunlardan, “20 T 0001” başlığını taşıyan
birincisinde; mesleğinin isim yapmış usta
şoförlerinden Sezai Akagündüz’e yer ve-
rerek, Denizli’nin 1970’li yıllara ait taksi
odaklı ulaşımla ilgili eski sosyal hayatından
ve o arada düğünlerinden bahisle şunları
kaydeder:
“1946 doğumlu M. Sezai Akagündüz as-
kerlik dönüşü, 1969 yılında başkasının ara-
basında şoförlük mesleğine başladı. 1971
yılında da ilk arabası Chevrolet İmpala’yı
aldı. O tarihlerde Denizli’de kullanılan bütün
arabalar Dodge, Playmut, Buick, Chevrolet
gibi Amerikan markasıydı. O zamanki meş-
hur şoförler de Pilot Mustafa, Kız Mehmet,
Kara Mustafa, Kara Nail, Kafalı Emin, İleş
Hilmi , Kerim Abi, 45 Kemal, Fethi, Kasap
Özcan, Faytoncu Naim, 64 Ahmet, Özcan
Kartal gibi isimlerdi. Çete Necati’nin de iki
Chevrolet’si vardı.
Şehir içi ulaşım belediyenin otobüsleri
dışında taksi ve faytonlarla yapılırdı. Ücret
sabitti: Şehir içi, her yer 5 lira idi. Taksilerin
ana gelir kaynağı düğünlerdi.
Denizli’nin yetiştirdiği değerlerden, merhum arkadaşım:
AVUKAT MEHMET KORKUTALP
SON DERECE SICAKKANLI OLAN, ÇABUK KONUŞMAYI VE KISA YOLDAN, KESTIRMEDEN
IŞ BITIRMEYI SEVEN BU ARKADAŞIMIZ IÇIN DEVAMLI HAREKETLILIK VE TEZCANLILIK;
MIZACININ, HAYAT, OLAYLAR VE INSANLAR KARŞISINDA TAKINDIĞI TAVRIN ÖNEMLI BIR
YANINI OLUŞTURUYORDU. HEPIMIZIN DOĞUP BÜYÜDÜĞÜ DENIZLI’YE HAYRAN VE HATTA SÖZ
YERINDE ISE, BU GÜZEL BELDENIN AŞIĞI IDI.
Prof. Dr. Önder GÖÇGÜN
2