kânımın bitişiğindeki tuhafiye dük-
kânımı acente olarak kullandım,
daha sonra da Bayramyeri’ ne taşı-
yarak, Selçuk Caddesi’ndeki, şimdi
Köseoğlu İşhanı olan yerde devam
ettim; tabii, o zaman orası bugünkü
gibi değildi, iptidai (ilkel) bir yerdi.
Nihayet, Asri Fırının bitişiğindeki
arsayı satın alarak, kendim bir bina
yaptırdım. Altındaki geniş mağaza-
yı da, otomotiv işi için tanzim ettim.
1953 senesinde, Mahmut Yalay’la
anlaşmazlığımız üzerine, Austin
kamyonları bayiliğini, bir süre son-
ra da yine oğlum Nail Özkardeş
üzerine Morris kamyonları bayi-
liğini aldım. Austin bayiliği kendi
mağazamda, Morris bayiliği ise,
Esat Kaymakçı’nın evinin altındaki
mağazada çalışıyordu. Daha son-
ra, Fargo kamyon, Skoda otomo-
bil ve kamyonet, Fiat traktör, Java
motosiklet bayiliklerini aldım. Bu
vasıtaları satınca lastik de satmak
icap ettiğinden, önce Good Year, ar-
kasından da Fisk lastiklerinin bayi-
liklerini de aldık. Anadol otomobili
çıkınca, Özoto adlı yeni bir şirket
kurduk ve başına Metin Özkardeş’i
getirdik. Bu şirkete de Anadol oto-
mobil bayiliğinin yanı sıra, traktör
ve John Deer biçerdöver bayiliği al-
dık, Good Year lastik bayiliğini bu
şirkete devrettik. Böylelikle ticari
hayatımız bu günlere kadar geldi.
YETİŞTİĞİN TOPRAĞA
BORCUN VAR
Ö.G. Şurada gördüğüm plâket ve
benzeri şeylerden anlıyorum ki,
siz bir yandan ticaret yaparken,
bir yandan da Denizli’nin sosyal
yaşamına ciddi katkılarda
bulunmuşsunuz.
R.Ö. 1941 senesinden bugüne
kadar pek çok sosyal hizmetlerde
bulundum. Denizli’ye gelmiş olan
21 vali döneminde de, dernekler,
vakıflar, kooperatifler kanalıyla
memlekete faydalı olmaya çalıştım.
Verem Savaş Derneği ikinci başkan-
lığı yaptım, Turizm Derneğinde yıl-
larca çalıştım, Sosyal Yardımlaşma
Vakfında, Diyanet Vakfında çalış-
tım. Kısacası memlekette hangi sos-
yal yardım faaliyeti olmuşsa orada
mutlaka bir vazifem oldu.
Yetiştirme Yurdunun ilk kurucu-
ları arasındayım. İlk defa Darıveren
Camisinin olduğu yerde kurmuş-
tuk. Daha sonra, yine benim çalış-
26 Nisan 1959
10