Previous Page  62 / 94 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 62 / 94 Next Page
Page Background

67

Aynı formül Orta Bizans Dönemi’nde merdivenin üstüne Ayazma alanına giriş gibi inşa edilen bir eşiğin üzerindeki graffitide de karşımıza çıkar: Nuovo Atlante 2015, 137, Pafta

21, Selçuklu Kulesi denilen yapı. Tanrıya yakarış Ephesos Aziz Paulus Mağarası’ndaki VI. yy’a tarihlenen graffitilerde de karşımıza çıkmaktadır: Pillinger 2000, 16-29.

68

D’Andria 2017a, 359, Resim 11.

Resim 31 Bizans asalı haç

Resim 33 Kurşundan haç motifli eulogie (çizim: B.-H. Eketuft Rygh)

Resim 34 Graffitili mekân, kazı sırasında

Resim 32 Kaya kristalinden yuvarlaklarla süslü halka

adını içermemektedir

67

. Bazı yer-

lerde Philippos ismi okunmaktadır

Phelepos gibi pek çok çeşitlemesiyle

birlikte tekrar edilmiştir, iotakis-

mos telafuzu yazan kişinin eta ile

iota ayrımını yapmasını engelliyor-

du. Duvarın sol kenarında ayakta

duran kişinin yazdığı yükseklikte

bir alanın (uzunluk 14 ve genişlik

5 cm) içinde boyayla yazılmış kısa

bir metin yer almaktadır: Abba…

doulos tou apostolou Filippou

68

. Bu

değerli yazılı belge Kutsal Alan’ın

içinde ilk kez, mezarının ve kutsal

emanetlerinin tapınım gördüğü ya-

pıyla doğrudan bağlantılı bir yerde

Havari kültüne gönderme yapmak-

tadır. Kentin başka yerlerinde de

azizin kutsanması için yazılan me-

tinler söz konusudur: kenti geçerek

kutsal alana ulaşan stenopostaki ka-

idelerden birinde bir haç ile birlikte

60